Sinds 1995Meer dan 2.000.000 onderdelen! Wisselend aanbod14 dagen retourgarantie Facebook
Beauty Beauty

BMW K 1

De presentatie van de spectaculaire BMW K 1 op de Internationale Fiets- en Motorfietsbeurs (IFMA) in 1988 leidde tot controversiële discussies.(die nog steeds lopen) De aanleiding voor dit verhitte debat was het aerodynamische ‘carrosserie’-concept, dat tot in het kleinste detail was verfijnd met een kuip vanaf het voorwiel, die bijna volledig was afgeschermd tot aan de achterkant met een passagierszadelhoes. Om ervoor te zorgen dat het geavanceerde aerodynamische ontwerp niet door klanten kon worden gewijzigd en aangetast, had BMW zelfs twee kleine opbergvakken in de achterkuip geïntegreerd, waardoor het onmogelijk was om zijkoffers te bevestigen. De meeste designcritici richtten hun aandacht op de kuip rond het voorwiel, die een gestroomlijnde overgang van de luchtstroom naar de aansluitende kuip creëerde, en op de grote rechthoekige koplampen. De beloning voor de inspanningen die in het ontwerp waren gestoken, was een sensationeel lage luchtweerstandscoëfficiënt (cW) van 0,36 - 0,38, afhankelijk van de lengte van de berijder. Dit was uniek in het segment van de sportieve toerfietsen, en zelfs meer gestroomlijnde supersportmotoren haalden dit cijfer niet. Dankzij het perfecte aerodynamische ontwerp haalde de K1 een topsnelheid van 240 km/u, gemeten door het motorblad “Motorrad” met een lichtbarrière, waardoor de machine de titel kreeg van snelste 100 pk-serie motorfiets van zijn tijd.

BMW had de eerste vierkleppencilinderkop voor de viercilinder lijnmotor ontwikkeld als technisch hoogtepunt in de motorfietsgeschiedenis van BMW om de benodigde 100 pk te garanderen. De K1 was ook uitgerust met de eerste gecombineerde digitale ontstekings- en injectie-elektronica van die tijd in de serieproductie van motorfietsen. Het geavanceerde “Motronic”-systeem was een voorwaarde voor de volledig geregelde driewegkatalysator die BMW vervolgens als eerste motorfietsfabrikant ter wereld leverde.

Kortom, het BMW Motorrad icoon van de jaren '80 en '90 dat nu voor een mooie prijs de jouwe kan zijn.

Wij leveren al onze motorfietsen af met een controlebeurt zodat u gelijk zorgeloos kan rijden met uw nieuwe motor. Hiernaast geniet u ook van 3 maanden complete garantie. Inruil van uw huidige motorfiets of financiering is steeds mogelijk en meer info kan u op onze site terugvinden. Contacteer ons gerust om geheel vrijblijvend een proefrit te maken of u kan altijd bij ons terecht van dinsdag t/m vrijdag tussen 9u-18u en zaterdag van 9u-16u.

badge
Beauty
Brandstof
BENZINE
Kleur
Koenigsblau/Gelb
Staat
Zeer goed
Gewicht
241 kg
Motorinhoud
987 cm³
Vermogen
74,00 kW

Informatie aanvragen

BMW K 100 RS ABS PROJECT

MerkBMW
Bouwjaar1985
KM stand95.294 km
{prop_prijs_value}
Bekijk details

BMW R 1200 C ABS

MerkBMW
Bouwjaar1997
KM stand30.133 km

R 1200 GS Adventure

MerkBMW
Bouwjaar2016
KM stand53046

BMW R 1200 GS

MerkBMW
Bouwjaar2013
KM stand81375
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!